LUCHTVAART

Homepage


VLUCHTEN VOLGEN met FlightRadar24

OPMERKELIJKE SCHERMBEELDEN

DAL72 over de oceaan richting Amsterdam met vreemde 'loup back' in de GPS gegevens

DAL72 veilig geland op Schiphol, Polderbaan.

Drukte op Schiphol 1 juli 2014. Zowel vanuit de Noordzee, Zeeland als ARTIP Lelystad file.

SWR737 Airbus zojuist geland op Buitenveldertbaan. KLM 1382 stijgt op via 18L Aalsmeerbaan. Deze twee overlappen elkaar.

Concentratie bij Ground.

Bij nadering van London Heathrow is er bijna altijd sprake van wachtlussen, bij Schiphol komt het gelukkig veel minder voor.

SWISS 737 stijgt op via de Polderbaan. Bij 2000 ft hoogte wordt contact gezocht met Departure.

SWISS737 met de gebruikelijke departure route richting Zürich. Bij Schiphol dient de hoogte al groter te zijn dan 7000 ft.

KL1001 vliegt heen en weer naar ondermeer London Heathrow, hier de landing op Heathrow.

U kunt vanaf 7.00 uur KL1001 zien opstijgen vanaf Schiphol richting London met in z'n kielzog een BAW vliegtuig.

KLM1597 taxiet via Q (links onder) naar A en C naar Y1 crossing point met de Zwanenburgbaan. Na clearing richting via Y naar opstelpunt VM richting V4, het begin van de Polderbaan. Na Y wordt de leiding overgedragn aan Toren West Ground en daarna Departure.

TAP651 naar Porto. Eén van de vele vliegtuigen waarbij de GPS gegevens op de grond geen relatie vormen met de echte locatie van het vliegtuig Fokker 100. De Fokker zal via de Polderbaan opstijgen.

In een enkel geval is een forse afwijking ook in een vlucht waar te nemen. Luchtverkeersleiders maken gebruik van RADAR EN GPS informatie en weten zodoende bijna altijd de juiste locatie van het vliegtuig.


KLM876 in de landingsprocedure Buitenveldertbaan Amsterdam.

 

Vrijwel tegelijkertijd is de KLM875 klaar voor vertrek (Kaagbaan), u kunt hem al op de startbaan zien staan. En hieronder start ie naar . . . Bangkok.


 

Schiphol main tower.

Homepage